Acest site utilizează cookie-uri pentru a vă oferi o experiență de navigare mai bună. Aflați mai multe despre modul în care folosim cookie-urile și despre cum puteți modifica setările.

Jurisdicție Privată

control al corectitudinii și o analiză a performanțelor muncii juridice

TELEAVOCAT

Servicii juridice prin modalități electronice de comunicare

previous arrow
next arrow
Slider

Teleavocatură

  Teleavocat

 

fondat 1998

Reputație binemeritată, câștigată prin combinarea unei practici de înalt nivel și serviciilor de calitate,

cu devotamentul necesar pentru a câștiga cauza angajată.

Omnipublic

Contact inițial

cosultance

Asociația de proprietari. Legea nr. 196/2018

Asociatii carte

Copywriter

 

 

 

 

BREXIT – CUM SĂ VĂ PREGĂTIȚI PENTRU ÎNCHEIEREA PERIOADEI DE TRANZIȚIE

(sursa: CE 03/10/2020)

 

 

 

 

Brexit: ce s-a schimbat la 1 februarie 2020 în ceea ce privește aspectele vamale și fiscale?


Regatul Unit a părăsit Uniunea Europeană la 31 ianuarie 2020.

În conformitate cu acordul de retragere, Regatul Unit are acum statut de țară terță și nu mai participă la procesul decizional al UE.

Cu toate acestea, UE și Regatul Unit au convenit asupra unei perioade de tranziție care va dura până la 31 decembrie 2020.

Pe parcursul perioadei de tranziție:

  • Nu se schimbă nimic pentru cetățenii, consumatorii, întreprinderile, investitorii, studenții și cercetătorii din UE și din Regatul Unit; și
  • dreptul UE continuă să se aplice în Regatul Unit.

De asemenea, în perioada de tranziție, nu este afectat domeniul vamal sau fiscal. 

Însă, chiar dacă Uniunea Europeană și Regatul Unit reușesc să încheie, până la sfârșitul lui 2020, un parteneriat foarte ambițios, care să acopere toate domeniile convenite în Declarația politică, de la 1 ianuarie 2021 retragerea Regatului Unit va avea consecințe majore pentru administrațiile publice, pentru întreprinderi și pentru cetățeni. Aceste schimbări sunt inevitabile și toate părțile implicate trebuie să se pregătească în acest sens. 

Pentru a le veni în ajutor, Comisia reexaminează și, dacă este cazul, actualizează cele peste 100 de anunțuri sectoriale de pregătire a Brexitului pe care le-a publicat în cursul negocierilor purtate cu Regatul Unit în temeiul articolului 50.

Puteți consulta mai jos avizele de pregătire relevante pentru domeniul fiscal și vamal.

Lista completă a avizelor de pregătire. 

Întrebări și răspunsuri privind retragerea Regatului Unit

din Uniunea Europeană la 31 ianuarie 2020

Ghid pentru companii


Brexit va afecta compania dumneavoastră dacă…

  • ... aceasta vinde produse sau prestează servicii către Regatul Unit sau
  • ... cumpără produse sau primește servicii din Regatul Unit sau
  • ... tranzitează mărfuri pe teritoriul Regatului Unit sau
  • ... utilizează materiale și produse din Regatul Unit pentru a efectua schimburi comerciale în temeiul unor regimuri preferențiale către țările partenere ale UE.

Aceasta înseamnă, de exemplu:

  • Va trebui să depuneți declarații vamale atunci când importați sau exportați orice produs către/din Regatul Unit sau când vă tranzitați mărfurile pe teritoriul Regatului Unit.
  • Pe lângă declarația vamală, este posibil să fie nevoie să furnizați date de securitate și siguranță.
  • Veți avea nevoie de o licență specială pentru a importa sau exporta anumite produse (de exemplu, deșeuri, anumite produse chimice periculoase, OMG-uri).
  • Va trebui să îndepliniți formalități suplimentare în cazul importului sau al exportului de produse accizabile (alcool, tutun sau combustibil) către/din Regatul Unit.
  • În general, va trebui să plătiți TVA în țara din UE în care importați produsele din Regatul Unit. Veți fi scutit de plata TVA în UE pentru orice produs pe care îl exportați către Regatul Unit, însă va trebui, ulterior, să respectați normele din Regatul Unit privind TVA aplicată importurilor.
  • Pentru tranzacțiile cu Regatul Unit, va trebui să respectați norme și proceduri în materie de TVA diferite de cele aferente tranzacțiilor efectuate în cadrul UE.

Modificările ar putea fi și mai substanțiale în cazul în care nu se va încheia niciun acord UE-Regatul Unit până la sfârșitul perioadei de tranziție. În acest caz, pe lângă formalitățile de mai sus:

  • Va trebui să plătiți taxe vamale pentru mărfurile pe care le aduceți în UE din Regatul Unit.
  • Puteți fi afectat de cotele impuse pentru anumite mărfuri care intră în UE din Regatul Unit.

În plus, trebuie să fiți conștient de faptul că, dacă utilizați materiale sau procese din Regatul Unit, acestea nu vor mai fi considerate ca fiind „originare” în temeiul regimurilor preferențiale existente ale UE.

Cu cât mai devreme începeți să vă pregătiți pentru aceste schimbări, cu atât mai mic este riscul ca întreprinderea dumneavoastră să se confrunte cu perturbări majore după perioada de tranziție.

Lista de verificare de mai jos oferă câteva măsuri concrete pe care ar trebui să le luați pentru a fi pregătit:

  • DISCUTAȚI cu partenerii dumneavoastră de afaceri. Sfârșitul perioadei de tranziție ar putea să aibă un impact inclusiv asupra lanțului dumneavoastră de aprovizionare, prin urmare trebuie să fiți conștient de implicațiile avute pentru furnizorii, intermediarii sau transportatorii dumneavoastră.
  • CONTACTAȚI autoritățile locale și centrele de consiliere din țara dumneavoastră pentru a obține informații complete și explicații cu privire la ceea ce trebuie să fiți pregătit în perspectiva încheierii perioadei de tranziție. Datele de contact pentru fiecare stat membru pot fi găsite mai jos.
  • CONSULTAȚI pagina web a Comisiei Europene, unde veți găsi „comunicări privind gradul de pregătire” detaliate cu privire la o gamă largă de subiecte, menite să ajute întreprinderile să se pregătească pentru impactul deplin al Brexitului.
  • ACȚIONAȚI acum! Nu așteptați până la încheierea perioadei de tranziție pentru a reflecta asupra modului în care trebuie să vă adaptați. Unele dintre procesele și procedurile pe care trebuie să le urmați necesită timp, prin urmare ar trebui să începeți pregătirile în cel mai scurt timp, pentru a evita întâmpinarea unor dificultăți inutile pentru întreprinderea dumneavoastră.

Contact


Pentru a găsi punctele naționale de contact din țara dumneavoastră, accesați lista de contacte.

Informații suplimentare și linkuri


stilou

Audit juridic

COVER European Convention on Human Rights

Decizii de referință

DECIZII DE REFERINȚĂ

Educație civică

COVER Ghid de bune practici CSM AVOCATI

coverTUE

Portal Instanțe

Captură de ecran de la 2019 03 29 19 33 15

Asociațiile de Proprietari și de Chiriași

In order to view RSCoolMp3Player you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Legislatie gratuită

lege

RGPD cover

   tel: +40.744.99.41.83

   Email: secretariat@ulici.ro

Cluj-Napoca Bd-ul 21 Decembrie 1989 nr. 76

Cluj-Napoca, România, 400124

   L-V 08:00 - 16:00 cu programare prealabilă

Dosare instrumentate

500 + definitive

Experiență profesională

23 + ani

Probleme juridice

1000 + rezolvate

© 2019 Cabinet Avocat dr. Claudiu-Octavian Ulici

Caută

Avem 66 vizitatori și nici un membru online

Informații preliminare gratuite. Completați formularul sau sunați la: 0744994183

Aici ne puteți informa pe scurt asupra problemei juridice cu care vă confruntați. Formulăm un răspuns gratuit în limita timpului disponibil.