Acest site utilizează cookie-uri pentru a vă oferi o experiență de navigare mai bună. Aflați mai multe despre modul în care folosim cookie-urile și despre cum puteți modifica setările.

 

 

 

 

Dacă ești avocat sau activezi în serviciile de justiție și ești cunoscător sau chiar familiarizat cu arbitrajul, mergi direct la :

REGULAMENTE ȘI FORMULARE ARBITRAJ, ori poți parcurge textul de mai jos.

 

 

Aplicarea legii printr-o jurisdicție. Alegerea unui serviciu public sau a unui serviciu privat

Într-un stat de drept funcțional, parlamentul adoptă, modifică și menține în vigoare o lege. În cazul apariției unui conflict, rezolvarea acestuia se face conform legii și prin intermediul unei jurisdicții. Prin aplicarea legii, cazului concret. Jurisdicția reprezinta asadar puterea de a judeca, adica a stabili obligația ce nu a fost respectata si modul in care partile trebuie sa se conformeze. Jurisdicția este un serviciu care poate fi oferit de o entitate publică sau de una privată, dar de fiecare dată cu respectarea legii. Atunci când este prestat de o autoritate publica se numește ”serviciu public”, iar atunci când este prestat de o entitate privata, se numește ”serviciu privat”.

Arbitrajul nostru este un serviciu privat de justiție, pe care încercăm sa îl optimizam permanent, pentru a răspunde exigentelor dumneavoastră de echitate. Părțile pot conveni, sa soluționeze pe calea arbitrajului litigiul lor și această convenție exclude apelarea la o instanță convențională de judecată aflată direct sub autoritatea Statului. Domeniul de aplicare al aritrajului este extins și limitările snt exprese. Prin arbitraj nu pot fi rezolvate conflicte care privesc starea civilă, capacitatea părților, dezbaterea succesorală, relațiile de familie, precum și drepturile asupra cărora părțile nu pot sa dispună. Aici se încadrează spre exemplu, obligațiile pe care le impune  Statul privind o anumită conduită în ceea ce privește plata impozitelor și taxelor (Articol 542 CPC - cod procedură civilă). 

Pentru a urma procedura noastra de arbitraj, se poate incheia o conventie, care cel mai adesea, este parte din contractul incheiat la inceputul unei afaceri. Chiar daca nu aveti incheiata o conventie, dupa aparitia conflictului, puteti conveni cu partea adversa sa apelati la serviciul nostru, prin schimb de corespondenta, indiferent de forma acesteia, sau schimb de acte procedurale (ARTICOL 548 COD PROCEDURA CIVILA). In cele din urma, puteti apela direct la noi, caci existenta conventiei arbitrale poate rezulta si din intelegerea scrisa pe care o faceti direct in fata tribunalului arbitral (ARTICOL 549 COD PROCEDURA CIVILA). Daca nu sunteti multumiti de serviciile noastre, la fel de usor, puteti renunta impreuna la acestea.

 

Costul serviciului nostru de arbitraj

Costul serviciului nostru este reprezentat de onorariul arbitrului / arbitrilor, care este de cel mult jumătate din taxele judiciare de timbru percepute de serviciul public de justiție (Legea privind taxele judiciare de timbru - ORDONANȚA DE URGENTA nr. 80 din 2013) pentru litigiile evaluabile în bani și noi considerăm că mai ales cu astfel de litigii urmează să fim investiți. Dacă totuși doriți soluționarea unui litigiu neevaluabil în bani, onorariul tribunalului arbitral va fi stabilit în funcție de orele de activitate. În plus, mai aveți de achitat costurile modice ale corespondenței electoice sau poștale. Cheltuielile aferente procedurilor se reduc și mai mult, deoarece nu impunem prezenta fizica, a dumneavoastră sau a avocatului ce va reprezintă, în ședința de arbitraj, dar recomandam insistent asistarea sau reprezentare de către un avocat. După eliberarea hotărârii noastre, aceasta se prezintă unui executor judecătoresc pentru punerea în executare, iar acesta solitiă instanței publice de judecată încuviințarea executării pentru o taxă judiciară de timbru de 20 lei. 

 

Regulile noastre de procedura

În desfășurarea arbitrajului, părțile și apoi tribunalul arbitral, compus din arbitrul / arbitrii desemnați de pe listele noastre, pot stabili reguli de procedura simplificata, derogatorii de la dreptul comun, cu conditia ca acestea sa nu fie contrare ordinii publice si dispozitiilor imperative ale legii (Articol 541 CPC). Deoarece avem acest drept, procedurile noastre se pot desfasura chiar online si exclusiv in format electronic. Mai important de atat, pentru anumite grupuri de litigii am alcatuit proceduri speciale in care am surmontat cele mai frecvent intalnite probleme din practica. Arbitrajul nostru documentar © permite ca intreaga procedura sa fie finalizată, în principal, prin schimbul documentelor si completarea unor formulare dinamice.

 

Punerea in executare a hotărârilor noastre arbitrale

Pentru cei care depun un minim efort pentru a cunoaste legea aplicabila, specialisti sau de alta profesie, se poate observa ca hotararile noastre sunt executorii prin intermediul unui executor judecatoresc. Executarea poate avea loc in Romania, in Statele care fac parte din Uniunea Europeana si in toate celelalte State, care au aderat la Conventia ONU pentru recunoasterea si executarea sentintelor arbitrale straine, adoptata la New-York in 10 iunie 1958.


spre: REGULAMENTE SI FORMULARE ARBITRAJ


Pentru comunicarea prin intermediul postei electronice (E-mail), consultati si urmatorul regulament:

spre:COMUNICAREA PRIN EMAIL termeni și conditii

 

   tel: +40.744.99.41.83

   Email: secretariat@ulici.ro

Cluj-Napoca Bd-ul 21 Decembrie 1989 nr. 76

Cluj-Napoca, România, 400124

   L-V 08:00 - 16:00 cu programare prealabilă

© 2019 Cabinet Avocat dr. Claudiu-Octavian Ulici

Caută

Avem 70 vizitatori și nici un membru online

Informații preliminare gratuite. Completați formularul sau sunați la: 0744994183

Aici ne puteți informa pe scurt asupra problemei juridice cu care vă confruntați. Formulăm un răspuns gratuit în limita timpului disponibil.